Læs mere om de forskellige former for medlemskaber og bliv medlem.

unnamed

Mindfulness Foreningen Danmark

"Vi håber, at der i fremtiden kan henvises via egen læge til et 8-ugers MBSR forløb, og at det offentlige giver tilskud til behandling hos uddannede MBSR-lærere". Birthe Moksha i Familiejournalen 10 spørgsmål om mindfulness

Mindfulness Foreningen Danmark

Se flere billeder fra Jon Kabat-Zinn og Saki Santorellis besøg i Danmark på Facebook

Mindfulness Foreningen Danmark

NYHED! Foreningen har Lokale grupper i København, Århus, Aalborg og Silkeborg - alle er velkomne!

Mindfulness i skolen

IMG 2894

Stort tillykke med projekt "Mindfulness i skolen" , et stort projekt i Mindfulnessforeningen er nu efter 2 års intens arbejde og forskning sendt ud i verden til brug i alle folkeskoler, friskolen og efterskoler og dybest set til alle.
Tak til alle jer der kom i aftes på VIAÅrhus.
Et fantastisk og gratis Mindfulness materiale til børn og unge ligger nu takket være midler fra undervisningsministeriet tilgængeligt for alle. Klik på Materialeplatformen /via billederne i dette opslag Materialet er udviklet og designet af Rikke Braen Lauritzen og lavet på en interaktiv digital platfom med både en hjemmeside og en app, og grundstammen i curriculum er MBSR Mindfulness Baseret Stressreduktion som vi kender det, men i høj grad tilpasset til danske folkeskoler med dansk kultur og tradition.
Alle har nu mulighed for at logge sig ind påmaterialeplatformen EMU og få adgang til hele materialet.
Vi fik her i aften en lille smagsprøve og det viser hvor grundigt hele materialet fremstår og projektlederen Rikke Braen Lauritzen anbefaler især at underviseren følger de 16 lektioner i den rækkefølge det er lavet, og at du som underviser som minimun selv praktiserer mindfulness, eller har taget et 8 ugers MBSR mindfulness træning. Held og lykke med MIndfulness i Skolen.
Som formand for Mindfulnessforeningen er jeg meget stolt og rørt på MBSR Danmarks vegne, stolt over at vi gennem støtten til dette projekt har bidraget til så smukt et arbejde, og håber at mange vil dele linkene ud i jeres netværk, til glæde for elever og lærere og andre der arbejder med børn og unge og ønsker Mindfulness i skolen held og lykke med fremtidige projekter.

Mindfulness seminar d. 8. April 2017

seminar april

Årets Mindfulness seminar henvender sig til alle mindfulness aktører i DK. Lærer/ behandlere og andre der bruger mindfulness som intervention. MBSR, MBCT, MBI; MIS, Mindfulness i Skolen, Skolen for anvendt Meditation, MBR Mindfulness basereret rehabilitering, ACT mm.

Den 8 april 2017 kl. 9 -15.30
Mindfulness seminar; mød Erik Pema Kunsang Dharmalærer fra Gomde kl 9- 15.30
Pris for deltagelse 650 kr inkl moms
Morgenbuffet og vegetarisk frokost mm

Generalforsamling for alle medlemmer
Den 8 april 2017 kl 16-20.30 inkl vegetarisk middag
Pris 200 kr inkl moms ( for middagen )
Sted : Thaisen Hus Assensvej 183 5750 Ringe

Mindfulness for pårørende og professionelle der arbejder med døende og svært lidende

På dette fyraftensmøde vil Ann Rosenthal, medicinsk antropolog og MBSR-lærer, og Lene Jensen, psykoterapeut og MBSR-lærer, fortælle om hvordan, man arbejder med mindfulness for ’caregivers’ i Holland. De inddrager elementer og øvelser fra en compassion-model udviklet af roshi Joan Halifax, USA. Joan Halifax har i 25 år udbudt uddannelsen Being with Dying.

Der vil blive serveret kaffe, te og en sandwich.

Pris: 50 kr. Tilmelding senest 10. marts her.

Fredag d. 17. marts kl. 16-19 Ryesgade 29, 8000 Aarhus C

Invitation til lancering af Mindfulness i Skolen e-læringsprogram og app

Mindfulness Foreningen Danmark har i 2015-2017 udviklet et omfattende projekt ”Stressfri Ungdom” delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Resultatet er et gratis undervisningsmateriale tilgængeligt som e-læringsprogram og app, til unge skoleelever 7.-10. klassetrin (udskolingen).

Anna Maj Nielsen: Mindfulness for unge

Undersøgelse af et forløb med Mindfulness for unge som indgår i Projekt Stressfri Ungdom, der udkommer som et e-læringsprogram på Undervisningsministeriets Materialeplatform, sommer 2017

August 14-23 2017: 9-day Silent Retreat with Melissa Myozen Blacker, Roshi and David Dae An Rynick, Roshi

"Meeting Suffering and Joy with Awareness"

A Nine-Day Silent Retreat with Melissa Myozen Blacker, Roshi and David Dae An Rynick, Roshi.

The retreat starts on Monday, August 14th at 7 pm and ends on Wednesday, August 23rd at 12:15 pm.

The retreat will be held in English. Participants with and without prior retreats are very welcome to join.

Personal meditation practice is an essential foundation for anyone who works with mindfulness-based interventions.
This retreat is an opportunity to refresh and deepen your personal meditation practice. Most of the retreat will be spent engaged in silent sitting and walking practice. The retreat leaders will offer daily talks and individual meetings as well as facilitate a group inquiry process. Towards the end of the retreat there will be periods of guided interpersonal inquiry and dialogue to explore the connection between personal practice and teaching mindfulness.

Our attention during this retreat will be on the possibility of meeting the suffering and joy that naturally arise in our own body, mind and heart with open and compassionate awareness. Developing the capacity to encounter these inner states with equanimity and curiosity creates a foundation for meeting the experiences of our students and clients in our offering of mindfulness-based interventions, in both individual and group settings.

The Teachers
Melissa and David bring their experience in both mindfulness-based interventions and the Zen tradition to this retreat. Their commitment to waking up to our lives, their compassionate stance as teachers and their sense of humor create an atmosphere of deep practice that is essential for encountering the true nature of the heart-mind.

Melissa Myozen Blacker, Roshi
Melissa is a Zen master and teacher and a member of the American Zen Teachers Association and the Soto Zen Buddhist Association. She is one of the resident teachers at Boundless Way Temple (Mugendo-ji) in Worcester, MA. founded by her and her husband David Rynick in 2009.
In 1993 Melissa joined the staff of the Center for Mindfulness, founded by Jon Kabat-Zinn at the University of Massachusetts Medical School in Worcester. Until 2012 she was a member of the mindfulness-based stress reduction teaching staff, the Associate Director of the Stress Reduction Clinic, and a Director of professional training programs at the Center.
Melissa offers private instruction in mindfulness meditation and is also available for group workshops, classes and silent mindfulness meditation retreats.

Melissa is co-editor of THE BOOK OF MU and author of number publications.
For more information: www.melissablacker.com

David Dae An Rynick, Roshi
David is a zen master and teacher of the Boundless Way Zen sangha and a member of the American Zen teachers Association. He has been leading a meditation group since 1991, with his wife, Melissa Myozen Blacker, Roshi first in the family room of their home, and now in the Boundless Way Temple in Worcester, MA.
After years of working in the fields of art, teaching and leadership, David is now a fulltime leadership coach and consultant. He currently works with religious leaders and churches as well as other individuals who want to more fully align their lives and their values.

He is the author of the book THIS TRUTH NEWER FAILS: A Zen Memoir in Four Seasons.
For more information: www.davidrynick.com

PRACTICAL INFORMATION:

Venue: Solbakkevej 15, 8766 Nørre Snede, Denmark.

Nearest airport: Billund

Venue opens at 5 pm, dinner at 6 pm on Monday, August 14th.

Daily schedule: First sit at 7 am, breakfast at 8 am, lunch at 12:15 pm, dinner at 6 pm and last sit at 9 pm.

Prices:

Registrations fee:
Early Bird price valid until 30.04.2017:
939 Euro (no VAT)

From 01.05.2017:
1240 Euro (no VAT)

Meals for 9 days:
530 Euro (incl. VAT 25%)
Meals:
Monday dinner at 6 pm - retreat starts at 7 pm
Tuesday - Tuesday breakfast, lunch, afternoon snack & dinner
Wednesday breakfast & lunch

Registration is open please contact us for more information.

Accommodation
During the retreat you are responsible for lodging. Prices goes from 27 Euro (single room) to 54 Euro (twin room) pr. night.
For booking of accommodation please contact Christian Toft by email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. or phone: +45 2392 9616 (only direct call or sms).
This retreat can be approved as a 9 day silent retreat as part of the MBSR education nationally as well as internationally.

Nyhedsbrev 2016

Elana Rosenbaum

At starte på et nyt år er Mindfulness, det hele er nyt, og vi er nysgerrige……

Når vi stopper op kommer der helt naturligt minder fra det vi lige har forladt. Nyhedsbrevet er en lille opsamling over 2015 hvor vi har taget nye skridt ud i verden i form af etablering af etiske retningelinier og etik udvalg og arbejdsgruppe vedr kontakt til sundhedsstyrelsen og et undersøgelsesudvalg med henblik på en udvidelse I foreningen. Vi er klar til 2016 hvor vi allerde nu kan se, at der tales meget om stress og behandling af stress.

mff-logo

Gennem 3 år har vi langsomt og stabilt, som en lang bodyscanning, del for del med opmærksomhed og nænsomhed, opbygget et solidt fundament for vores forening, for vores mange medlemmer; en flot lærerliste med pt. MBSR 23 lærere på landsplan; facebook hvor mange finder spændende nyt om mindfulness; et godt og udviklende venskab blandt medlemmerne; og nu også vores første project, Mindfulness I skolen, bevilliget af undervisningsministeriet.

Dansk Etiske Retningslinjer for MBSR-lærere

Det er med glæde og faglig stolthed at foreningen nu har offentliggjort de Etiske Retningslinjer, som MBSR-lærere under foreningen arbejder under. Hjælp os med at synliggøre de etiske retningslinjer ved at linke til dem. Jo flere der kender til dem, jo stærkere står vi som forening. TAK.

mff-logo

Etiske retningslinjer for MBSR-lærere under Mindfulnessforeningen Danmark. (Udarbejdet 2015 *).
Afsnit A: formål og brugervenlig oversigt

Etik skal langt hen ad vejen gerne være integreret i MBSR-læreren, så der undervises og interveneres ud fra et blødt og omsorgsfuldt hjerte, med den hensigt at være til gavn for deltageren. MBSR-læreren har i den forbindelse et ansvar for sit eget sinds tilstand i mødet med deltageren, så denne er i gode, professionelle hænder.

Se den nye film Mindful Medicin

LÆRERSEMINAR i Århus d. 11.+12. sept. 2015 om "Livslang fordybelse i MBSR. Hvad er visdom og praksis" Læs mere